Over Maybelline

Maybelline New York is wereldleider op het gebied van make-up en is in meer dan honderd landen aanwezig. Het merk combineert hoogtechnologische formules met een deskundige kijk op trends en een New Yorkse spirit. Maybelline New York beschouwt het als zijn missie om innoverende, betaalbare en gebruiksvriendelijke cosmeticaproducten te maken voor alle vrouwen.

 

In 1914 verbrandde Mabel Williams, een jonge vrouw uit Chicago, lichtjes haar wimpers en wenkbrauwen toen haar fornuis in brand vloog. Om haar oogopslag te reconstrueren, mengde ze wat as en steenkoolpoeder met petroleumgel en bracht dat mengsel vervolgens aan op haar wimpers en wenkbrauwen. Haar broer, Thomas Lyle Williams, zag wel wat in het verborgen potentieel van die ambachtelijke uitvinding, en ontwikkelde de eerste moderne mascara. Williams richtte Maybell Laboratories op, en begon zijn mascara via postorder te verkopen. Al snel vochten vrouwen overal in de Verenigde Staten om de producten van Maybelline, en in 1932 speelde het bedrijf in op die vraag door zijn producten ook in winkels te gaan verkopen. Vanaf dan is het assortiment van legendarische producten onophoudelijk blijven uitbreiden.

 

In 1971, na een halve eeuw van onafgebroken innovatie, zorgde Maybelline voor een mijlpaal in de wereld van de cosmetica met de lancering van Great Lash, een revolutionaire mascara op waterbasis in een groen-roze tube die uitgroeide tot een cultproduct. Sindsdien is deze mascara een van de meest verkochte schoonheidsproducten ter wereld én de favoriet van talloze beroemdheden en make-upspecialisten. Momenteel is Maybelline New York marktleider in de categorie mascara dankzij de emblematische lijn Volum’ Express: The Colossal kende onmiddellijk een wereldwijd succes en The Falsies stond al kort na de lancering in 2010 op de eerste plaats van de mascara’s.             

 

Een belangrijke vernieuwing vond plaats in 2004 met de lancering van Dream, een assortiment van foundation, blush, bronspoeder en concealer. Vandaag is Dream Matte Mousse met zijn revolutionaire lichte en ultraluchtige formule de nummer één foundation in de wereld. In 2009 bracht Maybelline New York opnieuw een revolutie teweeg in de categorie gezichtsproducten, met de lancering van de eerste BB-crème in Azië. Sindsdien zijn al miljoenen vrouwen wereldwijd gevallen voor de unieke formule van Dream Fresh BB 8-in-1. In de categorie lippenstift lanceerde Maybelline New York in 2009 de collectie Color Sensational: vier gemakkelijk herkenbare kleurfamilies die een brede waaier van kleurnuances dekken. Het assortiment is een onbetwistbaar succes dankzij de romige textuur en de stralende kleuren, en weet zichzelf steeds opnieuw uit te vinden met gewaagde collecties die inspelen op de trends van het moment. Het meest recente succes van Maybelline New York was de introductie van Color Show in 2012, een assortiment nagellak met baanbrekende texturen, tinten en effecten, geïnspireerd op de modeshows in New York, waarmee elke vrouw zichzelf de meest hippe nagellakstijl kan aanmeten.

 

In 2009 zette Maybelline New York nog een belangrijke stap. Na Amsterdam, Berlijn en Moskou veroverde het merk de felbegeerde titel van Official Make-Up Sponsor van de Mercedes-Benz Fashion Week in New York. Sindsdien stelt Maybelline New York zijn creativiteit en knowhow in dienst van modeshows wereldwijd, en werkt het merk samen met modeontwerpers om de beautytrends voor het volgende seizoen uit te denken. Maybelline New York is de trotse officiële make-upsponsor van dertien modeweken in alle hoeken van de wereld.

 

Vanuit de glamour en de energie van de stad New York, de allernieuwste innovaties op cosmeticagebied en de meest recente modetrends, van de catwalk tot op straat, geeft Maybelline New York vrouwen wereldwijd de mogelijkheid om hun persoonlijkheid uit te drukken.

 

MAYBE SHE'S BORN WITH IT. MAYBE IT’S MAYBELLINE.